Wednesday, September 3, 2008

syukur..

salamu'alaik ya nuha.


hmm..eventhough sebelum ni,memang plan nak mengupdate after cuti,tapi since pejabat mak ade internet,ape lagi,kiter ceroboh jela..


Alhamdulillah,ada umur lagi nak merapu-rapu kat sini..Alhamdulillah ..


hmm..result unis exam dah keluar.Alhamdulillah pass..kengkawan lain,ade yang dapat distinction,ramai yang pass,namun ade yang fail.


for those yang pass dan dapat distinction tu,tahniah.buat sahabat2 yang fail,KUATKAN SEMANGAT..insya'Allah,Allah mudahkan urusan kiter semua.

...............................................................................................................................................


kiter selalu sedar dan insaf apabila kiter diuji dengan kesusahan dan kepayahan,TAPI kiter jarang sedar apabila kiter diuji dengan kesenangan dan kurniaan nikmat.






contohnya,apabila kiter dikurnia harta yang banyak,kiter sesaje lupe bayar zakat,ade masa lapang yang panjang (ehem.ehem..) kiter sengaja membazir masa..apabila kiter dikurnia kesihatan yang baik,kiter 'ter'luper nak solat dengan sempurna.apabila mereka yang disayangi berada dekat dengan kiter,kiter sengaja sakitkan hati mereka..


kadang2,apabila kiter dikurnia nikmat,kemungkinan besar itu adalah UJIAN dari Allah.sama ada kiter syukur nikmat ataupun kufur nikmat..Allah dah berjanji dalam Al-Quran,bahawa kalau kiter bersyukur,Allah akan tambah lagi nikmat yang diberikan kepada kiter..=)

...............................................................................................................................................

ada satu muvee yang menarik untuk korang check,sebagai motivasi..hoho.."meet the Robinson"
satu cerita yang benar2,untuk anda,bakal peneraju negara ..

'keep moving forward.'

No comments: