Friday, August 29, 2008

kisah bas..

Salamu’alaik ya nuha.


Hmm..insya’Allah, kami semua akan bertolak pulang ke Malaysia ,tanah tumpah darah yang tercinta,pada 22 ogos 2008 (my mum’s birthday.hoho..) .oleh itu,maka hari ni,kami dengan jayanya sambung bershopping lagi..did you notice that?? The word ‘lagi’..hahaha..kali keempat kot...hahahah..


Okey,let’s start the real part of the cerita.


Hmm..biasanya kami akan ke udupi (pekan yang paling dekat dengan Manipal) , naik bas.maklumla murah.5 rupees je..macam lebih kurang 4 posen je.


Lepas beberapa minit tunggu bas,datanglah 2 bas sekali..bas yang pertama,dah berhenti dah depan kami..tapi memandangkan bas penuh,maka kami macam biasa , pura-pura xnak naik bas..saje nak tunggu bas yang ada kat belakang bas tu..sesampainya bas yang kedua,bas tu tak berhenti pun!! Cis,berlagak sungguh.


Namun penantian tetap diteruskan..kali ni,kami memang kena jugak naik bas kali ni.akhirnya,bas yang dinanti pun tiba..paling lawak sekali bas yang datang kali ni,lebih penuh dari yang pertama!!hahaha..tula berlagak lagi..tapi memandangkan dah lambat,hari pun dah nak petang ,terpaksala naek jugak bas tu.kami terpaksa k..


Hahaha..lawak betul..pengajarannya:


rebut apa yang ada depan mata.belum tentu,peluang yang seterusnya adalah lebih baik..especially kalau dalam kes2 ringan ..(macam kes tunggu bas)..tapi ,dalam hal2 yang berbaloi untuk tunggu,maka sabarlah menanti.





p/s:maaf ,sebab pos ni lambat dipos..hahaha.maklumla,malas melanda.

No comments: