Friday, October 10, 2008

security.

Salamu’alaik ya nuha..

Apekah??

Xde apa2 sangatla..Cuma nak membincangkan bahawa semua 0rang suka rasa SELAMAT..especially perempuan..

Dalam hidup ni,macam-macam yang kiter nak..dan kiter biasanye berusaha untuk menjamin bahawa apa2 yang kiter ingini jadi kenyataan..

Cnthnya,bila nak exam,kiter nak berjaya..maka ,kiter akan berusaha belajar supaya insya’Allah,kiter akan berjaya..

Dalam kes kewangan pulak,bila kiter nak beli sesuatu,maka kiter akan simpan duit..yela,xkan nak beli pakai daun plak..xkanla jugak dah besar2 nak pakai duit mak ayah lagi,pinjam mungkinla..

Ha,lagi satu,kalau nak travel balik kampong,kiter akan servis dulu kereta,barulah perjalanan insya’Allah akan selamat.

Cnth2 ni membuktikan bahawa kiter suka dan telah menjadi habit bahawa kiter akan berusaha meletakkan diri kiter dalam keadaan yang selamat dan terjamin.jarang sekali yang suka meletakkan diri dalam keadaan bahaya,cnthnye-lmpat dari bangunan—unless 0rang tu,dah hilang akal..

Ni,adalah apa2 yang kiter buat dalam kehidupan seharian untuk kehidupan duniawi..tapi,macam mana dengan preparati0n untuk kehidupan yang lebih abadi??

Macam mana dengan persediaan menghadapi “peperikasaan” yang tiada siapa bleh meniru atau menipu,macam mana dengan “duit” yang nak kiter belanjakan untuk membeli tapak ditempat yang lebih abadi??macam mana dengan persediaan perjalanan menemui Kekasih yang hakiki..





Sekadar berkngsi ape yang terpendam dalam hati..kadang kiter leka dengan dunia yang begitu manis tanpa kiter sedar, dah banyak cavity yang ader dekat hati masing2,especially apabila kiter luper mengg0sok dan menggilap hati..

Salam jumaat.

No comments: