Sunday, January 17, 2010

Langkah kecil kami menuju Yang Maha Besar.

Salamu'alaik ya nuha

Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah.

terima kasih ya Allah kerana memudahkan urusan kami.

Allah lah perancang yang terbaik.

8:30-9:00am @Pendaftaran
9:00-9:30am @Pengenalan
9:30-10:15am @Talk: Apa itu Bi’ah Solehah?
10:30-11:00am@Minum Pagi
11:00-12:30am@LDK 1 : Izzatul Islam
manipal~
12:30-2pm @Zuhur dan makan tengah hari
2-3pm @LDK 2: Penat tak?
Cuci sampai bersih!!
3:00-3:45pm @Kesimpulan




Alhamdulillah,walapun ada masalah2 sikit, Allah tetap izinkan kami meneruskan pr0gram seperti yang dirancang.

Alhamdulillah,walaupun peserta yang kami jangka lebih ramai,tapi rupa2nya Allah ada rancangan yang lebih baik.Allah kurangkan peserta yang datang,supaya mereka yang datang selesa-tempat untuk beraktivti,s0lat,makan-memang cukup2 dan paling selesa dengan jumlah peserta yang Allah aturkan tadi.

lagipun kekuatan itu bukan ada pada kuantiti,tetapi kualiti.ingat Allah berfiman dalam Surah Al-Munafiqun:8
sesungguhnya kekuatan (izzah) itu hanya untuk Allah,RasulNya dan hambaNya yang beriman.

kualiti apa yang Allah pandang kat sini?

Allah pandang pada iman.

sem0ga Allah pinjamkan iman dan islam yang ada dalam diri kita semua ,sehingga nafas terakhir meninggalkan kita nanti,iA.

terima kasih kepada semua yang menjayakan,daripada Ajk Penganjur,peserta2,sahabat2 dan semua yang terlibat secara lansung ataupun tidak.jazakallah khairan kathira.

sem0ga Allah mengambil pelaburan kecil kita semua ni,sebagai salah satu usaha kita semua untuk mendekatiNya.ameen.

jaga iman,jagahati,jaga diri,jaga juga mereka disekeliling kita.Allah Hafeez.^^

p/s:jangan lupa amal apa2 yang kita belajar tadi ye,kawan2.

5 comments:

horiah zahidah said...

Assalamualaikum...
bestnye lagu assalamualaikum tu...hehe
terima kasih kak izah n kakak2 lain yg menjayakan program tautan hati semalam..moga Allah terima amalan kita semua,insyaAllah... :)

izzah said...

insya'Allah.ameen.

munishere said...

moga kita istiqamah dalam menambahkan gambar yang cantek cun melecun kat buku amalan..teguh dan sabar mengutip beras..bersama-sama...izzahkan islam!!~:D

nur rakhawah said...

Alhamdulillah~

izzah said...

insya'Allah,munishere.sem0ga Allah izinkan.

umi,Alhamdulillah.xde kemampuan pada pihak kami pun,melainkan apa2 yang telah Allah tentukan.Alhamdulillah Allah mudahkan.^^