Saturday, December 12, 2009

cerita masa siang ikan~

Salamu’alaik ya nuha.

Makan apa hari ni?kami?

Hari ni,kami xde p0sting,ada kelas pagi je-dari pukul 8-9 pagi.kemudian free.yeay!

Tadi,kali pertama pergi pasar ikan kat udupi-huhu..bessssstttttt sangat.barang2 murah,banyak pilihan-semuanya fresh belaka.

Lepas dah habis berbelanja kat pasar,kami pun pulang.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Sampai kat rumah,kami pun siang ikan2 tadi.buang kepala,buang isi perut,hiris2.

Kemudian tetibe tertanya

“huda,agak2nya kalau kawan2 ikan ni,nampak kita buat macam ni(merefer kepada perbuatan menyiang ikan) agak2nya macam scary x?”

“hahaha” huda gelak je.

ikan buntal ni,kalau pandai siang-b0lehla makan-kalau xreti siang jangan gatal2 nak makan-bahaya~

Tapi,betullah,xrasa scary ke?kena cabut kepala,kena buang isi perut,kena hiris2 lagi---pastu masak atas api.(sakit w0000..)

Macam tu jugak dengan azab neraka yang Allah janjikan.ada macam2 jenis seksaan bergantung kepada d0sa yang kita lakukan.

Xterbayang macam sama ke?tapi dengan kesakitan yang berkali-kali ganda lebih sakit-sebab api kat neraka tu nanti SANGATLA PANAS,tambahan pulak seksaan tu akan berterusan selama-lamanya.-nauzubillah.

Ya Allah ,ampunkanlah d0sa2 kami,d0sa2 kedua ibu bapa kami,d0sa2 ahli keluarga kami,d0sa2 sahabat2 kami,d0sa2 guru2 kami,d0sa2 umat muslimin dan muslimat yang masih hidup atau yang telah tiada.

Ya Allah,selamatkanlah kami dari azab nerakaMu dengan kasih sayangMu dan masukkanlah kami ke syurgaMu dengan rahmatMu.ameen.


----makanan yang dimasak tadi,selamat dimakan dengan tanpa rasa bersalah,Alhamdulilah dengan rezeki yang Allah kurniakan.^^

**satu pengajaran baru 0leh cikgu surgery-Dr.Sant0sh Pai-
R.I.P-bukan lagi rest in peace tapi adalah-return if p0ssible. ;)

No comments: