Thursday, April 30, 2009

.::..::..::..::..?

Salamu’alaik ya nuha.

Entry kali ni,dedicated buat semua sahabat2..

Yang dekat di mata,dan yang dah lama xjumpa,yang masih ada atau yang sudah tiada.
Mungkin usia perkenalan baru sekejap,mungkin dan bertahun-tahun.walau apapun bukan n0mb0r menjadi ukuran.mengenali k0rang semua membawa macam-macam makna dalam diri ini.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Pagi tadi,kami ada aktiviti dengan juni0r..kami buat game (macam biasala~).

Game kali ni,mereka kena membayangkan yang mereka tengah menaiki kapal.dan setiap kali ada je masalah yang menyebabkan mereka kena membuang salah satu antara mereka ke dalam laut-untuk menyelamatkan yang lain dan menyelamatkan kapal.

Ramai dah yang kena buang sampai akhirnya tinggal s0rang je atas kapal tu.huhu..

Diibaratkan dalam hidup ni,ada macam2 dugaan yang datang membawa perpisahan dalam hidup ini.ada perpisahan kerana pertukaran arah,ada kerana mengejar cita-cita dan 1001 sebab lagi.

Dalam memerhati mereka kena buang sahabat2 mereka dalam laut,hati ni jadi sebak memerhati jalan perjuangan yang memerlukan macam2 peng0rbanan.bukan kerana baru tersedar bahwa jalan mencari redha Allah bukan jalan yang mudah.

Tapi sebab,dalam menempuhi jalan dengan k0rang ,kadang2 terlalu selesa bersama.lupa menghargai k0rang,terlupa bahawa perpisahan yang Allah rancangkan b0leh datang2 dengan tiba-tiba.


perpisahan bukan beerti tamatnya ukhwah.

Sebelum masa perpisahan tu datang-sem0ga kita sama-sama belajar menghargai kasih sayang yang Allah curahkan melalui ukhwah ini (especially tukang type ni~).

Semakin hari semakin sayang.saranghae-y0..^_^

Buat adik-adik:terima kasih datang,maaf atas banyak kekurangan..hargailah ukhwah yang Allah kurniakan ini,m0ga ikatan ini memimpin kita ke Syurga dan menyelamatkan kita dari nerakaNya.ameen.

“Ya Tuhan kami janganlah Engkau c0nd0ngkan hati kami kepada kesesatan setelah Engkau berikan petunjuk kepada kami,dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisiMu ,sesungguhnya Engkau Maha Pemberi.”
(Surah Ali Imran : 8)

No comments: