Saturday, April 25, 2009

cerita sambil minum jus~

Salamu’alaik ya nuha.

Sudah sekian lama xmengupdate..hehehe.

Rasa janggal pulak nak bercerita.huhu.apekah?(abaikan je s0alan yang ni..)
Hurm..

Hari tu,habis sdl (self directed learning) kami macam biasa ,dengan tanpa rasa bersalahnya berjalan-jalan di Tiger Circle (kat kawasan ni,ada banyak kedai untuk berbelanja..),pegi minum jus,cuci mata memerhati 0rang yang lalu lalang,beli keledek ,dan entah apa-apa lagi ntah..

Masa kami tengah minum jus tu,kami memerhati dan meng’usha’ mereka-mereka yang lalu-lalang kat depan kedai jus tu.dalam ramai2 yang lalu lalang,ada yang lelaki ada yang perempuan,ada mak cik,ada budak2..macam biasa kehadiran kami memang 0rang lain suka teng0k.(sebab Nampak lain agaknya..)

Ada se0rang budak ni,duduk dekat pembahagi jalan sambil pandang bawah je.lapar agaknya..mungkin jugak merenung kisah2 sedih dan duka dalam hidup dia.sebab,manusia meyimpan mem0ri dalam ruang disekelilingnya.ruang kat atas untuk kenangan dan mem0ri yang indah,ruang kat bawah untuk mem0ri yang sedih dan menyakitkan.

Memandang mereka ni,rasa insaf dengan apa-apa yang Allah dah kurniakan.walaupun ada antara yang pernah menjadi milik kita,yang sentiasa ada dekat dengan kita Allah ambik balik,tapi masih ada rezeki-takla berlapar,berpanas demi mencari sesuap makanan sebab lapar.

Selain budak tu,ada cerita mak cik ni..waktu dia lalu depan kami tu,kami senyum jela.sepanjang kami bertentang mata ,muka dia sama je-macam tu je pandang kami,walaupun waktu tu,kami senyuuuum kat dia.rasa janggal jugakla bila kita senyum,dia tak balas balik.suka hati hangla mak cik.nanti hang cepat tua..huhu..

…………………………………………………………………………………………………………....................................

Tadi kami ada test micr0be..huhu..ntah apa-apalah..d0akan kami di sini selalu kuat dan rajin baca buku.sem0ga Allah mudahkan urusan semua.=)

No comments: