Thursday, April 9, 2009

double Alhamdulillah

Salamu’alaik ya nuha.

Sihat ke semua? Alhamdulillah kalau sihat ,kalau xsihat ,d0uble Alhamdulillah.

Dah hampir seminggu xberapa sihat.

Mula dengan sakit tekak >>> selesema >>> demam >>> batuk dan selesema..

Alhamdulillah..Alhamdulillah.(kan dan bagitau tadi,kalau xsihat,d0uble Alhamdulillah~)



Hurm~

Best tau xsihat ni..sebab:

• dapat makan ubat(kalau xsakit mana b0leh makan)

• b0leh main teka2..agak2nya ubat apa d0c nak bagi.(semuanya salah teka..haih..paracetam0l je betul.)

• b0leh tid0 awal..(ZZZzzzzZZZzzz)

• b0leh experience suara2 yang lain (serak,serak basah,serak kering dan xde suara.)..b0san jugak kalau sama je..

• dapatla rasa keadaan dipaksa makan ubat..sebab dah tid0 sebelum makan ubat..huhu.

• rasa perubahan suhu..sesekali kalau demam,dapatla rasa keadaan sekeliling sejuk..cuaca manipal yang panas membahang pun rasa sejuk je.nyaman~

• rasa xlarat je.barula faham macam mana mereka yang sakit.nanti kalau dah jadi d0ct0r(insya’Allah) kena ingat ni.


dan yang paling BEST sekali,Allah nak ajar erti syukur.mensyukuri nikmat badan yang sihat.=)

d0a Nabi Ibrahim yang BEST:

“..Ya Tuhanku jadikanlah aku dan anak cucuku 0rang yang tetap melaksanakan s0lat,ya tuhan kami,perkenankanlah d0aku.Ya Tuhan kami ,ampunilah aku dan kedua ibu bapaku dan semua 0rang yang beriman pada hari diadakan hari perhitungan (hari Kiamat)”

Surah Ibrahim:40,41




bersenam-kekalkan badan yang sihat dan kuat~

Selamat menjaga kesihatan masing-masing.^_^

5 comments:

maisarah said...

salam kak izzah ^_^

moga cpt sembuh ye~
rindu kt korung semua huhuhu

luv,
adik maisarah [btch 20]

breachol said...

suka batuk sbb boleh mkn ubat batuk..

saya suka mkn ubat batuk..heee..

amel said...

kalau sakit:

bole hapuskan dosa kecil...
bole jangkitkan kat kawan2...
bole ponteng kelas...
bole masuk wad...
bole mati... kalau tak sembuh2
nanti takde la kena alami betapa dahsyatnya hari kiamat..

[ a l i y a ] said...

salam

semoga cepat sembuh

yes, senaman...

dalam kita solat pun kita melakukan senaman

izzah said...

terima kasih semua..sedikit lambat me-reply (biasela tu~)

insya'Allah Allah limpahkan kita semua dengan kasih sayangNya.ameen.=)