Friday, June 20, 2008

rumah oh rumah..

Salamu’alaik ya nuha.


Hm..kali ni.posting ni dibuat dari rumah baru kat ananth nagar.”sai krippa apartment”..ha,jangan gelak!!memang lawak giler nama tempat ni.hoho..xpela..ape2la.


Ni nak cerita pasal rumah baru..kami mula move in malam sabtu yang lepas,malam 14/6(hoho,waktu birthday aiman..).hmm,banyak gakla dugaan nak pindah ni.malam tu,nak cari akka pun payah nak mintak tolong angkat barang..lepas tu ,dah malam2 tu,payah pulak nak cari "tempo” (lori tayar 3) untuk angkut barang..heheh..alhamdulillah,lepas dah try beberapa kali call sana sini,akhirnya kitorang berjaya sampai ke rumah kitorang bersama-sama barang2 yang berlambak..hahaha..


Malam pertama,kami usahakan untuk basuh rumah ni..macam nak patah pinggang.apala payah sangat rumah orang india ni..haih..xde lubang salur air lansung!!kat bilik air je ade..lantakla,akhirnya kami tido je..malas dah..hakikatnya,bilik tido yang berjaya “dibersihkan”


Bangun esok pagi,operasi mengemas barang2..tengah basuh pinggan mangkuk tetibe dengan jayanya,paip kat sinki tu pun pecah..tahniah!!anda berjaya menjawat jawatan penyodok air berjaya!dapur banjir ngan air,tanpa salur air,maka dengan bangganya ,kami mempersembahkan dapur gaya terbaru,gaya tenggelam..hoho..dekat 15 baldi angkat air,akhirnya plumber pun sampai..terima kasih kepada ogy yang telah bersama-sama menjayakan acara menyodok air ..tahniah..hoho..ni lagi nak patah pinggang walaupun baru 30 minit menyodok air..xtahula macam mana ogy tahan nak menyodok air tu sampai 1 jam lebih..tabik springla!


Hmmm..banyak dah yang jadi,dari kami mula pindah masuk sampai hari ni..banyak yang kami dah cuba..hoho..xlarat dah nak cerita..penat..haih..


Yang penting nak cakap kat sini,kesusahan2 yang kitorang dah lalui dan bakal lalui,insya’Allah,akan menjadikan kitorang bukan saje lebih kuat dari segi fizikal (penat tau sodok air,xkire lagi yang angkat barang2 nak pindah..)malah mengajar erti sabar dan mengukuhkan ukhwah sesama kami..ameenn.


p/s : kami dengan jayanya dah makan masakan sendiri dan kali ni bukan megi lagi..hoho..tahniah!sambil memandang sepi megi yang banyak dalam kotak..^_^

3 comments:

liyana said...

dengarnye ade org tu yg pecahkan paip... sape ek???
p/s sape punye harmee tu??? kakja kate die mengidam...hehehe

izzah said...

hmm..kurang pastila..hoho..gambar cari dalam internet je..payahla pulak kalau nak cari sape punya..hoho..=p

hilmi falih said...

errr.... baca cerita ni bukan kesian kat korg... tapi kesian kat OGY~!! haihhh... hehehe....