Sunday, November 30, 2008

iman lari..

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA



Salamu’alaik ya nuha..


Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.


Alhamdulillah.


Kenapa?


Sebab macam selalu Allah selamatkan diri ini sekali lagi.


Dari apa?


Dari macam2 mara bahaya.contohnya?


Semalam ada mangkuk yang pecah sebab ‘terjun’ dari rak pinggan .serpihan yang pecah tu,’terbang’ tinggi jugakla..Alhamdulillah,tak kena mata.kalau kena (memangla ada reflex,tapi..) ,berparut jugakla muka..Alhamdulilllah.


Semalam jugak,dalam tengah2 malam buta,iman lari kejap.iman? yup,iman yang ada dalam hati ni..lari ke mana? Lari jauh2 sebab izzah marah..marah pada siapa? Marah pada diri sendiri..kenapa? saje agaknye..(apekah?)


huhu..maafkan izzah ,iman..Alhamdulillah Allah bagi kekuatan untuk kejar balik..Alhamdulillah,Allah bagi peluang sekali lagiuntuk bersama iman..Alhamdulillah.(nilah bahaya paling besar yang datang..)terima kasih Allah sebab tak biarkan iman lari jauh2 sangat..(still within reachable range)..=)


pagi tadi,Alhamdulillah Allah bagi peluang lagi untuk sekali untuk mengecapi nikmat solat dan beristighfar kepadaNya sekali lagi..Ya Allah jangan Kau biarkan kami ya Allah,pimpinlah kami.

hari2 sebelum ni,macam2 ALlah dah lakukan dan berikan untuk selamatkan diri ini dari pelbagai mara bahaya..Alhamdulillah..ya Allah tiada yang setanding dengan kuasaMu.ya Allah ,Engkaulah sebaik2 sandaran dan pemelihara..=)


p/s:iman,jangan lari lagi eh.ya Allah tolonglah kami mengikat iman kuat2 pada hati kami,semoga andai lain kali iman lari,'die' tetap membawa kami bersama..=)

No comments: