Tuesday, November 18, 2008

Mengharap perlindungan dariNya..




Salamu’alaik ya nuha..


Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..


Mengharap perlindungan dariNya..


Ya,kami mengharapkan hanya perlindungan dariNya,bukan dari pak guard,polis atau sesiapa..hanya Dia yang tidak pernah leka dan cuai dari menjaga kami..


Kami bertawakal kepadaNya..andai telah ditetapkan sesuatu kejahatan keatas kami tiada yang mempunyai kekuatan selain Dia untuk menhalangnya..andai Dia mentaqdirkan ke atas kami satu kebaikan tiada yang dapat mengubahnya selain dengan izinNya..


Ya Allah,atas namaMu kami berserah dari hasad dengki makhlukMu..kami memohon pemeliharaanMu dari kejahatan dan kecuaian diri kami sendiri..tiada kekuatan dan kemampuan pada kami melainkan apa2 yang telah Engkau pinjamkan kepada kami..tiada bagi kami rezeki melainkan apa2 yang telah Engkau peruntukkan kepada kami..


Katakanlah ”aku berlindung kepada Tuhan yang menguasai subuh(fajar),dari kejahatan (makhluk yang) Dia ciptakan dan dari kejahatan malam apabila telah gelap gelita,dan dari kejahatan (perempuan2 ) penyihir yang meniup pada buhul-buhul (talinya) ,dan dari kejahatan orang yang dengki apabila dia dengki ”.

Al-Falaq : 1-5

2 comments:

Ibnusinaputra said...

salam izzah...em betul segala ujian dan doa kita haruslah berserah semua nya pd yg ESA...
Akal itu menteri yang menasihati, Hati itu ialah raja yang menentukan

izzah said...

terima kasih..insya'Allah.