Wednesday, January 28, 2009

call Aiman tadi~

Salamu’alaik ya nuha.

Tadi,baru call Aiman.sahabat lama,yang sekarang baru izzah rasa nak call..payahla kalau ikutkan rasa hati..bila rindu baru nak call.hish..apela.

Xbanyak cerita yang dapat ditukar dalam masa 20 minit. lebih2 lagi kalau hanya mendengar suara..kalau Nampak muka,kan lebih banyak yang disampaikan melalui selain perkataan.

Barula Nampak,kalau dah berubah,kotla kalau makin cerah atau makin bulat ke..hehehe..kiddingla aiman..


semekas yang dirindui~

Terkenang semasa sama2 dekat semekas dulu..petang2 sama2 pergi rumah abah,jumpa umi,main dengan adik2.malam,dalam pukul 10.30 kami dah tidur.nanti,dalam pukul 3,noni (waa..rindu noni.i'll try call you tomorrow e.) kejut bangun-basuh baju,lepas basuh baju,baru mata segar sikit (sejuk woo..) ambil wudhu’-solat isya’.jangan pelikla,kalau Nampak ada jemaah solat kat surau dalam pukul 3 pagi-kamila tuh..=)

Lepas isya’ secara jemaah,masing2 free nak teruskan urusan masing2..sama ada tahajud,mengaji,atau sambung study..study pagi2 rasa macam segar je..senyap sunyi asrama.kami je,pot pet pot pet dalam surau..jarangla ada orang lain..hurm,memang jarang sangat ada yang lain,tu yang conquer surau xsedar diri tu~


tanpa orang lain tahu,ada antara mereka ada yang curi2 solat isya' pukul 3 pagi

Kadang2 kalau ada usrah,usrah kami pukul 3 pagi tula.hahaha..kadang2 kalau pikir2 balik rasa macam pelik gile.tapi,masa tu,best je buat usrah pukul 3 pagi..xpercaya?tryla buat usrah pukul 3 pagi.best.

Sekarang?

Nak bangun awal subuh pun,rasa payah..apatah lagi nak bangun solat malam..rindu suasaan hening pagi tu..=(

Kadang2,rasa macam banyak sangat urusan yang xselesai dengan baik..kalau kaji2 balik,rasanya mungkin kerana urusan dengan Yang Maha Esa,belum betul2 beres.banyak ibadah yang lompang,dari segi kesempurnaan,khusyuk.

Astaghfirullah hal A’zim..

Terkenang potongan doa mathurat~
..Ya Allah ringankanlah badan kami menyempurnakan ibadah kepadaMu…

Ya Allah janganlah Kau jadikan kami hambaMu yang tertipu atau mereka yang celaka..bantulah kami menjadikan hari ini lebih baik dari semalam,dan esok lebih baik dari hari ini..ya Allah kukuhkanlah pergantungan kami kepadaMu.tetapkanlah keindahan tawakal dalam diri kami.tetapkanlah hati kami bahawa kami akan dibangkitkan menghadapMu,menerima balasan atas segala amal baik dan buruk kami..pimpinlah kami,terangilah hati kami dengan cahayaMu.

3 comments:

Anonymous said...

aiman ni sape?

izzah said...

kawan kat sekolah dulu.nak kenal ke?

=)

Anonymous said...

boleh gak haha