Thursday, January 22, 2009

dah makan malam?

Salamu’alaik ya nuha.

Hurm~

Dah makan malam?makan apa?



Nampak macam soalan2 biasa je kan.xde yang menarik pun.

Macam mana kalau izzah Tanya,ada tak rezeki yang Allah bagi malam ni?rezeki apa yang Allah hantar malam ni?

Soalan yang nak sampaikan maksud yang sama tapi disampaikan dengan cara yang berbeza..huhuhu.

Kadang2 dalam hidup kita lupa bahawa Allah memerhati kita setiap detik,setiap perbuatan dan setiap perkataan kita.Allah tengah tengok ni,jangan buat bende pelik2 pulak.

Saje je .

Tu je nak share.nak kena sambung baca buku.test microbe pagi tadi,memang best.Allah bagi peringatan bahawa mereka yang tidak berusaha,maka tidak akan berjaya.lepas tu,kalau nak usaha,kena usaha sungguh2 baru ada hasil.jangan macam melepaskan batuk ditangga.ececeh..padan muka~

Dah baca buku?

Atau dah menambah harta kutipan muslim?

“ilmu itu ibarat harta2 muslim yang keciciran,kutiplah walau kamu ketemui dimana jua”


Selamat membaca..

Rubbama a'toka fa mana'aka, wa rubbama mana'aka fa a'toka..(Kadang-kadang diberi kesenangan tetapi dihalang Hidayah, kadang-kadang dihalang kesenangan tetapi diberi Hidayah)


semoga kita semua sentiasa dalam suluhan hidayahNya.betapa tinggi nilai hidayah.=)

3 comments:

wani said...

haha

pai_ilham al-adwa' said...

salam,gemuk...

hehe..cam kenal je phrase ni..hehe..it really zuqq...

Rubbama a'toka fa mana'aka, wa rubbama mana'aka fa a'toka..(Kadang-kadang diberi kesenangan tetapi dihalang Hidayah, kadang-kadang dihalang kesenangan tetapi diberi Hidayah)

izzah said...

w'salam.

hahaha..terkantoi..haih~

betul2 best ayat tu.reminder for us.

apa yang ada pada kita lebih berharga dari apa yanbg kita sangka.

insya'Allah kekal dalam hidayah.

hahaha(join wani gelak--mesti wani tengah lapar tu~)