Tuesday, December 2, 2008

satu ke'gila'an baru.

salamu’alaik ya nuha..


Subhanallah Alhamdulillah Laailahaillallah Allahu Akbar.


Sekarang tengah study break..xde kelas tapi bahan bacaan yang perlu dibaca,(macam biasa) bersusun..yang akhirnya dibaca..entahla..
Hmm..selalunye,bile waktu macam ni sampai,ramai yang akan start demam,sakit belakang (biasa dah ni).


Dalam2 sebuk ‘prepare’ untuk exam,makin banyak masa yang dichannelkan ke tempat lain..antaranya,pegi shopping,berparti (haapy bestday ziilal) ,tengok kambing nak buat qurban,makan2 ,mengupdate blog dan sekarang dah start satu lagi kegilaan baru..MAIN SU-DOKU..ntah hapa2la.


SU-DOKU,lama dah tengok orang lain main,baru sekarang rasa nak main..memandangkan eddy yang amat tak berminat dengan number pun main,maka terbuktilah SU-DOKU adalah satu mainan yang ‘ajaib’..sebab eddy pun suka,eventhough as stated in the very front page of my-easy level-SU-DOKU bookwordless crossword puzzle..







Macam mana nak main?rasa2nya rata2 orang tahu macam mana nak main,sama ada berminat ke x je.pak cik jaga library selalu kelihatan bersama dengan buku SU-DOKUnya sepanjang malam,kalau xde orang lalu lalang..kalau pak cik tu pandai main,xkan kiter xleh belajarkan?begitulah basa-basi yang akhirnya membawa kepada pembelian buku SU-DOKU yang pertama!


Percubaan pertama,hmm..rasa macam agak susahla..maklumla otak dah berkarat sikit..sambil2 buat jeling2 jawapan kat belakang..cek mana yang salah.2nd soalan,frekuensi menjeling berjaya dikurangkan..Alhamdulillah,page ketiga,berjaya disiapkan TANPA menjeling jawapan..dan yang keempat siap dalam masa 15-20 minit..tahniah3x..





Lepas tu,dah petang2 ni barula bergerak ke laptop yang di’off’ sebab battery habis.setelah puas berjalan-jalan,barula nak cek soalan2 past years yang perlu dibuat dan dihantar kepada kak jiah..bukakla soalan pathology batch 17..sambil baca,sambil senyum..ape nak jawab ni?


Kesimpulannya,lebih banyak masa perlu dichannelkan balik ke buku..bukan SU-DOKU.tapi,boleh je nak bersuka ria,tapi lepas baca buku ye..


p/s:izzah,stick to the schedule!utamakan yang lebih penting..ikut tertib dan aplikasikan konsep solat..(cakap dengan gaya ana)

4 comments:

alonq_exe said...

Sekurang-kurangnya Sudoku lebih bermanfaat dari Facebook.

:P

Gunakanlah nikmat yang ada dengan berhati-hati. Pesanan khas dari saya.

Anonymous said...

ikut tertib dan aplikasikan konsep solat..(cakap dengan gaya ana)

huraikan plz...

pai_ilham al-adwa' said...

maksud ana..tertib--->mendahulukan apa yg perlu didahului..first thing first..cam dlm solat..if not..'tak sah'..

izzah said...

betul2.terima kasih kepada naufa.=)